اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

حواس‌مان باشد روحیۀ سرداران و سربازان وطن را نفرساییم

حواسمان باشد در شرایط جنگی، روحیۀ سرداران و سربازان وطن را که در نبرد با دشمن، همواره تن خسته و ذهن نگران دارند، نفرساییم و جرأت و جسارت را از آن ها نستانیم که ضرر مضاعف آن به خود ملت بر می گردد.

حواس‌مان باشد روحیۀ سرداران و سربازان وطن را نفرساییم

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، عباس قربانی عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و استاد بسیجی دانشگاه تهران طی یادداشتی نوشت:‌ حادثۀ دلخراش سقوط هواپیما حقیقتاً موجب آلام ملت شریف ایران شد و پیروزی شیرین بر دشمنی که به طول چهل سال عمر انقلاب، خباثت ورزید را به کام همه تلخ کرد.

برای جانباختگان این حادثه، پاداش شهیدان و برای بازماندگان محترم، از درگاه رب جلیل صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم و به نوبۀ خود بر پیگیری حقوق آنها تأکید می کنم. اما در عین حال لازم است توجه داشته باشیم که تلخی این مصیبت، چشم خرَد ما را تیره و به موضوعی که دشمن می خواهد خیره نگرداند. یعنی بصیرتمان را از ما نستاند و مصیبت دوچندان به بار نیاورد. لذا نکات کانونی ذیل شایان امعان نظر است.

این حادثۀ دلخراش، حادثه‌ای بود که در حال جنگ با بزرگ ترین و بی‌رحم ترین ارتش دنیا رخ داده است. یعنی در شرایط عادی و طبیعی اتفاق نیفتاده است که مستوجب ملامت سخت باشد. بویژه اینکه قبل از روشن شدن همۀ زوایای پیدا و پنهان این واقعه، شاهد عذرخواهی مسئولان نظامی کشور هم بودیم. اما هجمه‌ای در این وسعت علیه مسئولان امر را در حوادثی مانند تصادف قطار نداشتیم، که این واقعیت حکایت از غیر عادی بودن نوع برخورد دارد. مضافاً اینکه علاوه بر حمایت دولت جنایتکار آمریکا از برخی اعتراضات در این خصوص، شاهد حضور سفیر  انگلستان که دستش به خون حداقل 9 میلیون ایرانی در قحطی جنگ جهانی آلوده است، در یک تجمع اعتراضی هستیم که بر غیرعادی بودن موضوع می افزاید.

مهمتر اینکه قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با احداث راه، بزرگراه و حذف نقاط حادثه خیز جاده‌ها خدمت بزرگی در کاهش تصادفات جاده‌ای داشته است که این امر موجب حفظ جان بسیاری از هم وطنان ما شده است، آیا حق نیست که یک اتفاق ناخواسته و آن هم در شرایط جنگی، در قبال کاهش تلفات جاده‌ای بخشیده شود؟ البته که ملت رشید ایران، بلند نظر است و قدر خادمان خود را می داند.

یادمان باشد که حاج قاسم و حاج قاسم‌ها از همین نهاد مقدس‌اند که فرسنگ‌ها آن طرف تر از مرزهای مان، به استقبال خطر رفتند و جان خود را فدا کردند تا آحاد ملت در آرامش و آسایش باشند. راستی قطع نظر از شهدای دفاع هشت ساله، به اندازۀ جمعیت چند بوئینگ 737 از این نهاد مقدس در جنگ با داعش جانفدای ملت شدند؟ آیا به این مهم توجه داریم؟ و اگر آن ها این چنین مردانه ایستادگی نمی کردند، به تعداد ظرفیت چند بوئینگ دیگر، در داخل کشور به دست داعشی که تا مجلس ما رسوخ کرده بود، کشته می دادیم؟

حواسمان باشد در شرایط جنگی، روحیۀ سرداران و سربازان وطن را که در نبرد با دشمن، همواره تن خسته و ذهن نگران دارند، نفرساییم و جرأت و جسارت را از آن ها نستانیم که ضرر مضاعف آن به خود ملت بر می گردد و یادمان نرود که آنها فرزندان خود ما هستند نه سربازان آمریکایی و هرگز از یاد نبریم که مسبب اصلی این قضیه دولت تروریست آمریکاست که باید پاسخ دهد که در این منطقه چه غلطی دارد می کند؟

ما از سپاه متشکریم که از انقلاب ما حراست کرد و می‌کند.

ما از سپاه متشکریم که با سامان دادن بسیج در دفاع مقدس خوش درخشید.

ما از سپاه متشکریم که کودتاهای براندازی را در نطفه خفه کرد.

ما از سپاه متشکریم که جلوی طرح آمریکائی تجزیۀ کشور را در تفرق قومی و مذهبی گرفت.

ما از سپاه متشکریم که طرح های عظیم سازندگی کشور را اجراء کرد.

ما از سپاه متشکریم که ما را در تولید بنزین خودکفا کرد.

ما از سپاه متشکریم که ما را در حوادث سیل و زلزله تنها نگذاشت.

ما از سپاه متشکریم که شر داعش را از سر ملت کوتاه کرد.

ما از سپاه متشکریم که شاخ شیطان بزرگ را شکست و ما را در نگاه ملت ها عزیز کرد.

و فراتر، از خدای سپاه بر این نعمت عظمی سپاسگزاریم که «اگر سپاه نبود کشور هم نبود».

با سوز دل برای جانباختگان عزیزمان از درگاه الهی رحمت واسعه و علوّ درجات مسئلت داریم و تمام فریادمان را بر سر شیطان بزرگ و ام الفساد قرن می کشیم و همواره می گوئیم: «مرگ برآمریکا».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول